Clematis ‘Kajsa’ blommar

Kallt och regn. Clematis ‘Kajsa’ har börjat blomma.

image

Löjtnantshjärtat har inte ”slängt upp benen” än  men snart så.

image

Det här är luktpionen idag…

image

Björnroten….

image

Mossljung…

image

Jordrevan har på egen hand gjort avlöpare i alla möjliga krukor

image

image

Om inte det här lyckas med klematisen …

image

….ska jag prova med avlöpare istället. (Tror det heter så)
Dvs ta en gren från en planta och på lämpligt ställe fösa jord över en lämplig bit av grenen medan fortfarande är kvar på moderplantan. Biten i jorden ska då bilda rötter är det tänkt.

Primula x auricula”Star Wars” gläder mig fortfarande med blommor

image

Har suktat efter sommarblommor eftersom mina egna är så här fina typ.

image

Men dom vet nog vad dom gör för det är nog för tidigt att plantera ut dom, även om strandkrasslingen som jag köpte nyligen klarat sig fint utan fiberväv.

image

Vad mera?
Jo jag har idag förtidsröstat till EU-parlamentet. Alla ska rösta. Speciellt till EU eftersom färre röstar till det valet. Spelar ingen roll vilket block eller parti ni röstar på, iväg med er.

Postat med WordPress för Android

Kommentera:

