Planterat ut sommarblommor

Planterade ut sommarblommor igår.

image

När jag hade gjort det kom jag på att jag hade palettblad som också ska ut.
Nå dom får komma ut i en egen kruka.
Dom kommer vara fint mot den här trumpetblomman som jag skaffade igår.

image

Minns inte vad den här blomman hette.

image

Minnet visar sig vara kort så jag skriver att den är planteratd bredvid något som heter ”spikreva”. Liksom jordrevan har spikreva doftande blad, fast med tunnare blad.

Syringa Palibin slog ut igår.

image

image

Postat med WordPress för Android

4 thoughts on “Planterat ut sommarblommor

  1. Oj, vad det frodas det på balkongen! Härligt att se.
    Första gången jag hittat till dig och det var roligt att hamna i en ny miljö.
    Ha det fint
    Anette

  2. Jag kan bara inte begripa hur du hittar plats för sommarblommor också! Du har väl en plats att sitta och njuta på hoppas jag och verkligen ta in dofterna som avlöser varandra.

    Fina bilder med din nya kamera!

    • Jodå, det finns en sittplats. Dom andra balkongerna har plats för bord och fler stolar också men vi har bara plats för en sittplats. Har förståss en soffa alldeles innanför balkongdörren och har man den öppen sveper dofterna in.

Kommentera:

