Dockakleja, Iberis sempervirens ‘pink ice’ och heliotrop

Dockaklejan blommar

image

Jag är bedårad. Iberis sempervirens ‘pink ice’ blommar också…..tror jag.

image

iberis sempervirens ‘pink ice'

Speciellt rosa är den inte för tillfället , bilder som jag sett där den är mer rosa där har också fler blommor slagit ut.

Slog till på en jättefin lila heliotrop som jag hittade på Hötorget igår.

image

Vågade inte vänta tills jag hittade en vit när den här var så fin. Dom jag sett hittills i år har varit allt för hm,  ”rangliga”. Heliotrop är ett absolut ”måste” för mig

Blomknopp på porslinsanemonen

image

Väldoftande verbena

image

Annars tycker jag att verbenor är doftlösa.

”Diskret” trumpetblomma

image

Alunrot

image

Postat med WordPress för Android

Kommentera:

