Oleander och benjamin

Försökte skicka det här för några dagar sedan. Nu är jag hemma och jo det är kallt:

Min väderapp påstår att det regnar och är 12 grader hemma?  Måste vara något fel???
Under tiden är det blå himmel och cirkus 15 grader varmare där jag semestrar.
Jag förundras över storlekarna på en del  växter här, dom är betydligt mindre  i fönstret därhemma.

image

Benjaminfikus

Det med rosa blommor tror jag är oleander.

image

Oleander

Det med orange blommor tror jag är mimosa och det med varigierade blad en slags fikus med mindre, men liknande, blad som benjamin

image

Mimosa

Postat med WordPress för Android

Kommentera:

