Cyklamen coum ‘Rubra’

Cyklamen coum ‘Rubra’ har passat på att slå ut och blommar idag

image

Cyklamen coum ‘Rubra’

Jag skaffade den på   ”Nordiska trädgårdar” 2013
Det är riktigt kul att kika i krukorna nu. Det går undan med våren nu. Tror exempelvis att en vitsippa som jag skaffade förra året klarat vintern.  Vitsippa, Anemona nemorosa ‘Vestal’.
Trädgårdssmörbollen visar lite grönt så även en rudbeckia, dagliljan och lite annat.
Jag vattnade på balkongen förra veckan och igår installerade jag appen för Nordiska trädgårdar.
Är lite bekymrad för jag hittade inte tysken med alpinerna men på torsdag är det hela två veckor kvar så han hinner kanske komma med.
Imorgon ska jag plantera en vårkruka med växterna från igår. Ska ta och ”städa” snart och klippa ner lite av perenn-riset och försöka sprida ner det i jorden i krukorna samt försiktigt fylla på med lite ny jord.

Postat med WordPress för Android

One thought on “Cyklamen coum ‘Rubra’

  1. Pingback: Planterat vårkrukan « Rihanes odling

Kommentera:

