Planterat vårkrukan

Har planterat blommorna, som jag köpte för några dagar sedan, i en kruka

image

Pensé, vit balkansippa och iris

En närmare titt på pensén

image

Narcisserna fick inte plats

image

Narcisser

Löjtnantshjärtat har precis brutit genom jorden.

image

Lite senare i år än förra året.

Det här är lite kul, om det är vad etiketten bredvid säger ska finnas ungefär där.

image

Corydalis Solida ‘Falls of Nimrodel’

En nunneört, Corydalis Solida ‘Falls of Nimrodel’.
Den såg så skör ut förra året så jag trodde inte den skulle övervintra. Om det är den så vissnar den ner när den blommat över. Bra att känna till och försöka komma ihåg.

Jag har, som jag  nämnt tidigare , en förhoppning om att  kuddvivan, Androsace carnea ssp brigantiaca, kommer att blomma i år.

image

Avslutar med en bild på Cyklamen coum ‘Rubra’ som började
blomma häromdagen

image

En fantastisk vårtididig perenn.

Ska jag vara lite grinig och mumla något om bakslag i vädret?
Äh, jag vet att det kan hända. Hör lite till charmen.
Njuter av det som är istället

Postat med WordPress för Android

Kommentera:

