Iris ‘Pauline’ blommar

Irisen jag skaffade förra veckan har slagit ut idag

image

Iris "Paulin"

Vacker färg. Grunnar på att försöka spara på lökarna.

Tog en tur till Zetas och några pelargoner hoppade ner i varukorgen och följde med mig hem.

image

Pelargoner

Fotade en bild på beskrivningen till narcisserna jag skaffade vid samma tillfälle som irisarna.

image

Narcissus 'My Story'

Pelargonerna på bilden innan har jag toppat och toppskotten hamnade i nya krukor. Toppade lite andra växter också som planterades i  krukor, förutom Palettbladen som jag satte i vatten i väntan på rötter.

image

Palettblad

Ute på balkongen visar sig ideligen nya/gamla växter.
Idag såg jag fler liljor(en okänd förmodligen kinesisk sort från Torvan på Nordiska trädgårdar förra året) och porslinsanemonen.

Postat med WordPress för Android

Kommentera:

