Snart så

Inte riktigt än men…

image

    …..snart så….

image

….imorgon hoppas jag på sol och då har nog både dvärgaurikeln och bägarkrokusen orkat slå ut helt och hållet.

image

Crocus Chrysanthus 'Snow Bunting

Fick till en närbild på hur långt porslinsanemonen kommit.

image

Anemonopsis macrophylla

Rosenroten lever

image

Rosenrot

Trevlig växt, brukar visa sig tidigt med ett löfte om våren

Trodde inte att Primula x auricula”Star Wars” hade klarat sig den här vintern. Tyckte den ”krympt” och visade tecken på att ge upp. Men såg idag en begynnande blomstängel under dom här bladen.

image

Primula x auricula”Star Wars”

Jag är förtjust i auriklar och av det jag läst innan jag skaffade den på bilden ovan trodde jag att den typen auriklar var svåra att få att överleva. Har haft den sedan 2012. Den är placerat i min stenparti-balkonglåda.
Ett exempel på att man kan inte veta förrän man provat och med olika sorter.

Insåg förra året att när jag sticker näsan i kaliforniatrav så följer dom med mig hem
Har således satt upp kaliforniatrav på min inköpslista för våren.
Fick tag på en igår
Den hade inga blommor som blommade igår men idag

image

Kaliforniatrav

En som hade blommor igår var och är gyllenlacket.

image

Gyllenlack och alunrot

Liksom pensén

image

Följande pensé skaffade jag för en knapp månad sedan

image

Liksom balkansippan

image

Balkansippa

Skulle behöva snygga till och städa lite i krukorna.

image

image

Men ”riset” skyddar växterna under så jag väntar lite.

Postat med WordPress för Android

Kommentera:

