Inga musöron på björkarna

Inga musöron på björkarna än men jag har ändå beskurit rosen idag.
Så här såg Rosen ‘Kosmos’ ut innan jag började klippa.

image

Obeskuren Floribunda Rose Kosmos ®

Tyckte jag såg lite livstecken från den vita lavendel i samma kruka. Är lite skeptisk till att mina ögon såg rätt.

Häromdagen gjorde jag en stor sak av vad jag trodde var lila riddarsporrar i en kruka.
Det här vet jag är lila riddarsporre som jag sådde i januari 2014.

image

Lila riddarsporrar

En näva som jag sådde för flera år sedan har fått ett blad

image

Näva

Den har fina höstfärger.

På Primula x auricula”Star Wars” blomknopp anas färgen.

image

Primula x auricula”Star Wars”

Kommer inte ihåg när jag brukar börja med gödning känner på mig att det är hög tid för det. (kollade upp det och jajjamensan, ”när tjälen gått ur jorden”)

Ska också fylla på med

lite

mer

jord här och där.
För

den intresserade kan jag berätta om gödning och perenner. Har läst att man måste sluta med görningen tid för att dom ska hinna invintra och klara vintern. Som balkongodlare hade jag inte hört talas om det och gödde glatt på som med sommarblommor. När jag

upptäckte det misstaget och rättade till det började fler perenner klara vintern

Postat med WordPress för Android

One thought on “Inga musöron på björkarna

  1. Pingback: Gödning, tulpan och lite annat som spirar « Rihanes odling

Kommentera:

