Sått luktärtor

Har sått luktärtor. Lade fröna i blöt igår och petade idag ner dom i en kruka som jag ställt inne.

image

Lathyrus odoratus ‘Matucana‘

Lite sent att så och jag kunde istället ha gjort en direktsådd, eller ställt ut krukan, men jag tror det blir bäst så här.

Ska ha luktärtorna i sommarblomme-krukan nedan. Det har dykt upp blad på en perenn i den som jag inte vet vad det är

image

Oenothera pallida 'Innocence' ?

Kan det vara vitt doftnattljus?
Har liknande blad i följande kruka som dessutom varit vintergröna.

image

Oenothera pallida 'Innocence' ?

Hade bladen förra sommaren också och visste inte heller då vad det var

Är nyfiken på vad det kan vara för något som självsått sig på följande bild.

image

Skulle kanske peta upp dom och småplantorna och ge dom en egen kruka för att se vad det blir?

Luktpionen vecklar snart ut sina blad som fortfarande är rosa

image

Paeonia lactiflora Top Brass

Den enda av mina pioner som blommat.

Myskmadran har fått vita blomknoppar

image

Myskmadra

Trädgårdssmörbollen har hittills bara blad. Inga blomstänglar vad jag kan se.

image

Väntar på att solen ska skina på vitsippan så att hon riktigt sträcker på sig.

image

Vitsippan 'Vestal'

Postat med WordPress för Android