Dvärgaurikeln har fått blomknoppar

Inlägg som det här är det ursprunliga syftet med den här bloggen: Att dokumentera av mig för att  förhoppningsvis lära mig något om växterna jag ägnar mig åt.

Det skulle ju kunna vara så och jodå vid en närmare titt, dvärgaurikeln har fått blomknoppar

Dvärgaurikel

Dvärgaurikeln, aurikel marginata

I samma blomlåda hittade jag det här på en plats som jag haft rosenbräcka. Fast bladen ser ut som en kuddvivas.

Kuddvuva

Kuddviva eller rosenbräcka

Kuddvivan som fanns en bit bort har gått ut. Jätteroligt om det visar sig vara en självsådd kuddvivs.

Krollilja på väg upp.

Krollilja

Dom gröna bladen i krukan nedan kommer att få vita blommor, Ornithogalum angustifolium Boreau, (eller snarare så kommer det komma en blomstjälk någonstans från bladen)

Bladen på Ornithogalum angustifolium Boreau

Har fler i en annan kruka

Ornithogalum angustifolium Boreau

Allium aff.sikkimense

Allium aff.sikkimense

Tog en promenad i vårsolen och såg att vårstjärnor (chindoxa) slagit ut vid en varm mur.   

Kommentera:

