Hacquetia epipactis ‘Thor’?

Tålamod, tålamod. Vänta, vänta. Inte börja gräva för tidigt, det kan komma upp något som jag vill behålla. Den växten som det kliar mest  i fingrarna med att få i jorden får väl stå där den står så länge, men är den verkligen varigierad? En Hacquetia epipactis ‘Thor’?  Tror inte det…?

Hacquetia epipactis ‘Thor’

Hacquetia epipactis ‘Thor’?

Skulle kanske gå och se om det är två plantor? Den där bakom kanske är varigierad? (Sprang ut och tittade). Det är två plantor, båda med samma färg.

Ska det verkligen föreställa finnas liv under det här? Krypblågullet kanske men resten?

chokladkörsbär

Chokladkörsbärs-krukan

Det börjar komma upp lite frösått skojiga saker som sått sig själva. Den här hoppas jag på ska vara en trädgårdsaurikel. Moderplantan verkar ha dukat under. Fick njuta av den två säsonger.

aurikel

Aurikel kanske?

Dierma ”Country Stripe” grodde för några dagar sedan som sist ut av mina aprilsådder.

Narciss-krukan med Narcissus ”Katie Heath” är som finast just nu. Tar en bild. Tycker den är finare än bilden på etiketten. ”Knappen” på etiketten har en starkare persiko-färg.

Narcissus ”Katie Heath”

Narcissus ”Katie Heath”

Krukan med ”thalia” slår snart ut och Narcissus ”Bridal crown’  ser ut så här idag.

Narcissus ”Bridal crown’

Narcissus ”Bridal crown’

Grenaster är knasigt fin där den har torkat med torkade blommor.

Grenaster

Grenaster

Penningblad

Penningblad

Börjar mer och mer tro att den vita isopen har övervintrat. I samma kruka har jag dessutom vit gräslök som även den har övervintrat.

Vit isio

Vit isop

Den obligatoriska bilden på dvärgaurikeln som varit så fin ett tag nu.

Primula marginata

Primula marginata

Minns inte om jag nämnt det men jag tror att viola koreana har övervintrat. Ser något som påminner om liv i den här krukan.

Viola koreana

Viola koreana(bild från 25/6-11)

Om det nu är så så är det ett mysterium för mig att något med så fina blad inte säljs på plantskolorna?

Är den två-årig eller något annat mystiskt?