Snön smälter

I onsdag ringde jag på ambulans till en nära släkting. Vet inte när min anhörige kan komma hem igen.

Under tiden fortsätter livet,  jag tänkte vila tankarna med det livgivande som finns utomhus

Solen skiner. Igår smälte snön undan i en rasande fart. Det är förvånansvärt mycket som verkar ha klarat kylan, nu ska det bara klara vårsol ihop med kyla.

När jag undrade vad det här var

viva
Primula

Upptäckte jag fler vårlökar som jag tryckt ner

Det fanns fler gröna blad men när jag skulle ta en ny bild var batteriet slut på kameran.

Men innan dess hann jag ta en bild på kärleksörten.

Sedum
Varigierad Sedum

Den enda snön som dröjer sig kvar på balkongen är den här som kanske smälter undan under dagen.

balkong
Snö kvar på balkong

Tjusigt va? (*ironi*)

Har inte sett någon häromkring som klätt in balkongen på det här viset men varför ska man göra som alla andra?

Någonstans under det där verkar lewesian ha klarat sig och strandtriften och mycket annat.

Jag  gav även perennsådderna lite vatten. Det liv som fanns förut verkar ha försvunnit men det finns väl fler frön som kan gro.

Min vana trogen fotar jag på på det som jag tycker är fint och har jag bara en sak som blommar blir det bilder på det.

Mörk julros
julros i solen

2 tankar om “Snön smälter

  1. Har man nåt så vackert som blommar så är det klart du ska fota o visa…. Julrosor är ju släkt med pioner o gillar samma typ av jord som de….
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    • Tror inte jag begripit hur dom ska överleva än. Mina krakar får för små krukor så mycket förstår jag. Å andra sidan vill jag hemskt gärna ha några som blommar precis nu och då får jag köpa nya helt enkelt.

Kommentera: