Hemma från ”Rum och Trädgård”

Skrev på väg till ”Rum och Trädgård” att jag nog inte skulle släpa ut några växter i kylan men det blev ändå några pelargoner.

pelargon2

Pelargon ‘Excalibur’

Pelargon ‘Excalibur’ är en Zonalpelargon  och får rosa primitva blommor. Bladen är flerfärgade och det är en miniatyr.

Det blev en till pelargon.

Pelargon 'Crocodile'

Pelargon ‘Crocodile’

Det blev även några perenner hos Tujas växter.

  • Tradescantia ‘Royal Charm’ . En tremasterblomma med lite annorlunda färg på bladen och mörklila blommor
  • Echinacea ‘Marmelade’.  En orange solhatt

Få se hur dom klarar sig. Dom står under några lager fiberväv ute.

Blev förskräckt när jag kom hem med pionstödet från ”Uterummet”. Det kändes helt plötsligt gigantiskt där ett tag men så tog jag bort silkespappret och placerade ut den ungefär där jag ska ha den och se den blir perfekt som växtstöd till löjtnantshjärtat som brukar leka träd där ute.

pionstöd

Pionstöd

Vinkeln blir lite fel på bilden så att pionstödet ser större ut än vad det blir sedan när jag placerar det i krukan bakom. Lite snett bakom finns det faktiskt en pion(Paeonia lactiflora Top Brass) som har visat med små röda utväxter att den lever.

Var riktigt kul att försöka mig på att blogga allteftersom på mässan som jag beskrev igår att jag skulle försöka göra.

Inläggen blev dom följande:

Ja och så det här inlägget som jag skriver nu också.

På det hela taget gillade jag i vanlig ordning den här mässan. Den är mycket lugnare än den som kommer i april i Älvsjö.  Jag passade även på att köpa lite märketiketter till mina sådder som jag till min stora förundran lyckats stilla mig med att påbörja. Men om några veckor så sparkar jag i gång. Har har massa fröer sedan tidigare och som jag plockat samt några som jag beställt i år. Det kliar i såfingrarna 

4 tankar om “Hemma från ”Rum och Trädgård”

  1. Pingback: Besök till ”Rum och trädgård” « Rihanes odling

  2. Pingback: Om drygt en vecka ska jag sätta igång med sådderna « Rihanes odling

  3. Pingback: Rosen ‘Kosmos’ « Rihanes odling

  4. Pingback: Sådder på avhärdning « Rihanes odling

Kommentera: