Sått fröer

Är igång med dom första sådderna. Sådde penséer på nyårsafton och nyårsdagen. Den på nyårsafton var mörkergroende och grodde för några dagar sedan. Pansy ‘Silver wings‘ hette den. Den som jag sådde på nyårsdagen har precis börjat gro. Den heter MINIPENSÉ ‘Floral Power Super Blue Beacon F1’
Viola x hybrida.  Idag sådde jag enligt pappersmetoden, fast mellan bommulspaddar. Det blev
SPHAERALCEA AMBIGUA ‘APRICOT DELIGHT’
ÖKENKLOTMALVA
.

Imorgon ska jag så lite januarisådder, inne. På matmässan i Älvjsö i höstas köpte jag något med tilläggsbelysning och undebevattning  som heter  Indoor till kryddorna den här vintern,  med blicken mot den här säsongens inomhussådder.

När jag skrotade runt på Wexthusets hemsida såg jag att dom hade en slags växtkuber som tillbehör till Indoor så jag passade på att köpa både det och lite annat. Dom var lite dyra men funkar det är det värt det, framförallt får jag lite kläm på vad jag ska göra. Hämtade ut paketet idag och började sortera fram det som ska sås i januari.

Skriver nog ett inlägg imorgon också(ja jag vet att jag har haft ett långt blogg-uppehåll) och då med lite egna bilder

5 tankar om “Sått fröer

  1. Pingback: Sådder idag också « Rihanes odling

  2. Pingback: Det gror « Rihanes odling

  3. Pingback: Burr, kallt och ökenklotmalvan ut ur kylskåpet « Rihanes odling

  4. Pingback: Var på “Rum och Trädgård” igår « Rihanes odling

  5. Pingback: En pensé har slagit ut samt bilder på fjärilslilja och grönakleja « Rihanes odling

Kommentera: